Ryanair odwołuje setki lotów z powodu strajku pilotów

10 sierpień 2018

Dziesiątki tysięcy pasażerów Ryanair musiało zrezygnować ze swoich planów z powodu strajków pilotów Ryanair. Skoordynowane 24-godzinne strajki mają miejsce w Niemczech, Holandii, Belgii, Irlandii i Szwecji.

Łącznie około 400 lotów zostało odwołanych. Działania dotknęły około 55 000 pasażerów.

Przypominamy, że w przypadku odwołania lotu, przewoźnik lotniczy ma obowiązek bezpłatnego przebukowania lotu lub zwrotu kosztów niewykorzystanego biletu.

Pasażerowie, którym Ryanair odwołał loty, powinni domagać się odszkodowania. Linia lotnicza w oficjalnym stanowisku wskazuje, że będzie odrzucać wnioski reklamacyjne pasazerów, ponieważ w jego ocenie przewoźnik nie ma wpływu na zaistniałą sytuację.

Postawa linii jest niezgodna z obowiązującymi przepisami prawa.

Jeśli Twój lot został odwołany, ZAREJESTRUJ SWOJE ROSZCZENIE i pozwól profesjonalistom uzyskać odszkodowanie za Ciebie.



zaloguj się tutaj aby zostawić komentarz albo zarejestruj tutaj

Ryanair zapowiada kolejne utrudnienia dla pasażerów w tym miesiącu.

06 lipiec 2018

Ryanair zapowiada kolejne utrudnienia dla pasażerów w tym miesiącu.

W czerwcu aż 210 tysięcy pasażerów tej linii lotniczej musiało stawić czoła odwołanym lotom. Część lotów została anulowana wskutek strajku kontrolerów ruchu lotniczego.

Przypominamy, że odszkodowanie z tytułu odwołanego lotu jest należne wtedy, gdy winę za nieprawidłowo wykonany lot ponosi przewoźnik. Strajk kontrolerów jest okolicznością nadzwyczajną, która zwalnia przewoźnika z obowiązku wypłaty odszkodowania. Nie oznacza to, że przewoźnik nie jest zobowiązany do zapewnienia opieki, a jeśli tego nie uczyni, zrefundowania kosztów posiłków, zakwaterowania i transportu z i do hotelu. Co więcej, przewoźnik jest zobowiązany zapewnić pasażerowi zmianę planu podróży w taki sposób, aby na porównywalnych warunkach mógł dotrzeć do miejsca docelowego lub dokonać zwrotu za niewykorzystany bilet.

Więcej na temat praw pasażerów znajdziesz tutaj: 
PRAWA PASAŻERA

Jeśli planujesz lot z Ryanairem w lipcu, te informacje mogą okazać się niezbędne!



zaloguj się tutaj aby zostawić komentarz albo zarejestruj tutaj

British Airways odwołał wszystkie loty z Heathrow i Gatwick.

29 maj 2017

Pasażerowie linii lotniczych British Airways musieli stawić czoła ogromnej dezorganizacji, która nastąpiła wraz z awarią systemu informatycznego.

W przeszłości linie lotnicze miały problemy z systemami odpraw online.

Związek GMB twierdzi, że ​​można było uniknąć zakłóceń, gdyby linia lotnicza nie zwolniła "setek wyspecjalizowanych i lojalnych" pracowników IT i tym samym nie zleciła pracy podmiotom w Indiach.

Mick Rix, krajowy oficer lotnictwa w GMB, powiedział: "Możemy tylko współczuć dziesiątkom tysięcy pasażerów, którzy zostali uziemieni na lotniskach ze zmarnowanymi planami urlopowymi”.

British Airways wkrótce zmierzy się z napływającymi reklamacjami pasażerów. Podróżni mogą domagać się odszkodowania na mocy prawa UE.

Ekspert ds. Lotnictwa, Magdalena Miller, uważa, że za sprawą „efektu knock-on” ​​pasażerowie będą narażeni na niedogodności jeszcze przez kilka tygodni. Stanie się tak, ponieważ samoloty i załoga BA są rozproszone na całym świecie. "W ten weekend mieliśmy setki telefonów od pasażerów, którzy prosili o poradę, ponieważ dział obsługi klienta BA nie odpowiadał na telefony. Podróżujący nie wiedzieli, czy ich lot się odbędzie. Jako firma prawnicza zachęcamy pasażerów dotkniętych niedogodnościami by zgłaszali swoje roszczenia celem otrzymania odszkodowania, a także zwrotu kosztów za zakwaterowanie, transport i żywność oraz zakupione bilety. Ponadto zalecamy ubiegać się również o rekompensatę za utracony pobyt urlopowym czy straty poniesione związku z nieodbytym spotkaniem biznesowym".

Aby otrzymać pomoc w odzyskaniu odszkodowania za opóźniony lub anulowany lot, złóż roszczenie tutaj



zaloguj się tutaj aby zostawić komentarz albo zarejestruj tutaj

Po Francji, pora na strajk w Niemczech

Kto będzie następny? Włochy?
10 marzec 2017

Na lotniskach Tegel i Schoenefeld w Berlinie rozpoczął się w piątek rano strajk personelu naziemnego. Odwołano niemal wszystkie loty. Pracownicy domagają się podwyżki płac. Akcję zorganizował związek zawodowy pracowników sektora usług Verdi a dzieje się to w ostatni dzień strajku pracowników personelu naziemnego we Francji, załogi Air France i British Airways. 

W ubiegłym tygodniu w Europie odwołano niemal tysiąc lotów.

Jakie przysługują poszkodowanym pasażerom prawa? 


Niestety strajki personelu naziemnego lotniska są kwalifikowane jako okoliczność nadzwyczajna. Czy słusznie? Według nas nie, gdyż nie cały personel naziemny jest personelem lotniska. Część pracowników jest zatrudniona bezpośrednio przez przewoźników a oni powinni zadbać o swój personel również pod względem finansowym, aby uniknąć strajków. 

Poszkodowanym pasażerom mimo, że nie przysługuje rekompensata finansowa, należą się posiłki, zakwaterowanie w okresie oczekiwania na alternatywne połączenie i jak najbardziej przelot w najwcześniejszym możliwym terminie. Jeśli linia Ci tego nie zaoferowała, skontaktuj się z nami, wywalczymy co Twoje!



zaloguj się tutaj aby zostawić komentarz albo zarejestruj tutaj

Easyjet i British Airways odwołują loty do Sharm el -Sheikh

24 listopad 2015

Sharm el-Sheikh jest popularne wśród Brytyjczyków jako zimowa destynacja, dlatego odwołania lotów zaburzą plany wielu wyspiarzy.

Brytyjski rząd zakazał lotów do egipskiego kurortu już w październiku, po tym jak rosyjski samolot wybuchnął wylatując właśnie z Sharm el-Sheikh Tragedia, w której zginęło 224 osób, wzbudziła obawy co do skuteczności środków bezpieczeństwa na lotnisku w Egipcie

Brytyjski Departament Transportu zawiesił loty do Sharm do dnia 25 listopada 2015 powiedział, że zakaz będzie obowiązywał tak długo aż środki bezpieczeństwa na lotnisku w Egipcie nie pozostawią wątpliwości. 

BA odwołując loty powiedział, że "bezpieczeństwo ich klientów jest głównym priorytetem linii" , natomiast easyJet zastrzegł, że odwołanie lotów będzie trwało tak długo jak to będzie konieczne i loty zostaną wznowione tylko wtedy, gdy BDT odwiesi zakaz lotów.  

Obaj przewoźnicy oferują zwrot kosztów biletów.  



zaloguj się tutaj aby zostawić komentarz albo zarejestruj tutaj

Lufthansa odwołuje połowę lotów z powodu strajku pilotów

Miałeś lecieć z Lufthansa? Masz prawo do odszkodowania!
01 grudzień 2014

Z powodu strajku pilotów Lufthansa odwołuje połowę swoich lotów.  

Jeśli miałeś lecieć właśne z Lufthansa i twe plany zostały pokrzyżowane złóż roszczenie o odszkodowanie.  Szybko i bez wstępnych opłat odzyskamy dla Ciebie ponad 2,500 zł!

Aby zarejestrować roszczenie, nie potrzebujesz więcej niż 5 minut. 

Poniżej opinia klienta, który dzisiaj otrzymał odszkodowanie w wysokości 710 euro (3000 zł) za odmowę wstepu na pokład samolotu:

"Szanowni Państwo

Dziękuję za odpowiedź i Waszą pomoc. Sprawa została zakończona sukcesem. Dziękuję bardzo całemu zespołowi Sky Legal"

[Abdenour H., Tunezja] 

Dla Ciebie również szybko i bezpiecznie odzyskamy odszkodowanie! 

 



zaloguj się tutaj aby zostawić komentarz albo zarejestruj tutaj

Odszkodowania dla poszkodowanych pasażerów Eurolot

O nas w Głosie Wielkopolskim
29 listopad 2014

Więcej dowiecie się Państwo z poniższego artykułu w Głosie Wielkopolskim 



zaloguj się tutaj aby zostawić komentarz albo zarejestruj tutaj

Zachowanie Enterair

Firma Enterair notorycznie odmawia wypłaty odszkodowań
20 listopad 2014

Firma Enterair notorycznie odmawia wypłat odszkodowań dla pasażerów, których loty były odwołane bądź opóźnione. 

Sky Legal EU szczyci się 100 procentową skutecznością jeśli chodzi o tą linię.  Każda sprawa którą składamy do sądu kończy się wygraną dla pasażera.

Dlatego zachęcamy wszystkich pasażerów, których loty z Enterair były opóźnione bądź odwołane na przestrzeni ostatniego roku do skorzystania z naszych usług.

Działamy na zasadzie 'no win, no fee' pobierając prowizję od otrzymanego odszkodowania.  Wszelkie koszty sądowe i reprezentacja w sądzie są pokrywane przez nas.


Zapraszamy!

Zespół Sky Legal EU



zaloguj się tutaj aby zostawić komentarz albo zarejestruj tutaj

4 you Airlines, Eurolot, Yan Air

Jeśli byłeś pasażerem lotu ELO6242 w dniu 06.08.14
07 sierpień 2014

Wszystkich pasażerów lotu ELO6242 z Antalya do Poznania w dniu 6 sierpnia 2014 zachęcamy do złożenia roszczenia na naszej stronie www.skylegal.pl

Złożenie roszczenia zajmie niecałe 5 minut. W komentarzu prosimy o wpisanie efektu emocjonalnego dany lot miał na Panu/ Pani i Waszych bliskich.

Dokonamy wszelkich starań aby winny został ukarany a Państwo otrzymali rekompensatę.

Pozdrawiamy serdecznie

Zespół Sky Legal EU 



pokaż komentarze

zaloguj się tutaj aby zostawić komentarz albo zarejestruj tutaj

Jakie odszkodowanie otrzymam za opóźniony lot?

Eurolot znowu się spóźnił
03 lipiec 2014

Jeśli wykupiłeś wczasy z biurem podróży czy podróżowałeś na własną rękę i Twój lot się opóźnił masz prawo do odszkodowania. Odszkodowanie jest obliczane od długości lotu oraz czasu opóźnienia. I tak, w przypadku gdy Twoj lot był opóźniony o 3 godziny należeć Ci się będzie odszkodowanie w granicach 250, 400 lub 600 euro. 

Jeśli chcesz sprawdzić wysokość należnego odszkodowania odwiedź naszą stronę główną, a szybko i bezpłatnie będziesz wiedział ile Ci się należy.

Odzyskujemy również odszkodowania za utracone wakacje bezpośrednio od biur podróży.



zaloguj się tutaj aby zostawić komentarz albo zarejestruj tutaj

Nadchodzą wakacje. Klikając tutaj dowiesz się jakie masz prawa.

Czy wiesz jakie masz prawa?
02 czerwiec 2014

Mało kto, przygotowując się do podróży samolotem zapoznaje się z prawami pasażera. Tymczasemaby móc egzekwować prawa w razie pojawienia się problemu warto dysponować wiedzą w kwestii przepisów dotyczących podróżowania. Wprzypadku gdy nasz lot jest opóźniony lub odwołany, mamy prawo domagać się prawa do opieki w formie wyżywienia i zakwaterowania, zwrotu kosztów biletu, a także sporego odszkodowania. Regulacje te dotyczą osób podróżujących między krajami Unii Europejskiej, osób lecących z kraju wchodzącego w skład Unii Europejskiej do kraju niebędącego członkiem lub lecących liniami lotniczymi, zarejestrowanymi na terenie Unii Europejskiej spoza kraju unijnego do kraju Unii Europejskiej.

Przypominamy, że już przy dwugodzinnym opóźnieniu przewoźnik powinien zagwarantować posiłki i napoje. Jeśli musimy czekać na lot całą noc - zakwaterowanie (w hotelu średniej kategorii). Warto pamiętać, że linie lotnicze muszą również zapewnić transport między hotelem a lotniskiem. W przypadku opóźnienia dłuższego niż 5 godzin mamy prawo z podróży zrezygnować i otrzymać zwrot kosztów biletu w terminie 7 dni.

Gdy samolot, którym mamy lecieć, jest opóźniony o 3 godziny, przysługuje nam odszkodowanie w wysokości od 250 do 600 euro i jest zależna od długości lotu. W przypadku lotu:

- do 1500 km jest to 250 euro,
- od 1501-3500 km – 400 euro
– powyżej 3500 km - 600 euro .

Odszkodowanie przysługuje również wtedy, gdy nasz lot został odwołany oraz gdy odmówiono nam wstępu na pokład.

W przypadku Polski okres w jakim można dochodzić odszkodowania jest dość krótki i wynosi dwa lata, dlatego warto jak najszybciej zgłosić liniom lotniczym swoje roszczenie.

Roszczenie do linii lotniczych można napisać samodzielnie. W razie braku odpowiedzi można złożyć skargę do rodzimego Urzędu Lotnictwa Cywilnego(w Anglii jest to Civil Aviation Authority – CAA). Jednak z doświadczenia prawników Sky Legal wynika, że do ULC/CAA trafia bardzo dużo skarg, co powoduje nawet kilkumiesięczną zwłokę w rozpatrywaniu spraw.

Podkreślamy, że nawet do 30 proc. spraw można rozwiązać z korzyścią dla klientów, już na poziomie kontaktu i ugody z przewoźnikiem. Jako przykład podajemy przypadek młodej pary Polaków, która podróżując z liniami Ryanair z powodu zamknięcia przestrzeni powietrznej przez pył wulkaniczny, nie mogła wrócić z Wysp Kanaryjskich do Londynu. Małżonkowie zmuszeni zostali do przedłużenia pobytu – przewoźnik nie czuł się zobowiązany do pokrycia ich dodatkowych wydatków ani informowania o bieżącej sytuacji. Mimo, że po kilku dniach zaproponowano im zwrot kosztów biletów, musieliby wrócić na własną rękę, co w przypadku zamkniętej przestrzeni powietrznej i tłumów pasażerów czekających na jakikolwiek lot, było nie lada wyzwaniem. Choć było to w 2010 roku, sprawę udało się rozwiązać na korzyść klientów.

Z kolei w przypadku pana Adama, który sam próbował uzyskać odszkodowanie od przewoźnika, problemem było to, że Wizzair odsyłał jego pisma tłumacząc, że zły stan techniczny pojazdu nie wynikał z jej winy (usterkę odkryto, gdy ludzie wchodzili na pokład). W końcu i dla niego udało się uzyskać odszkodowanie przewidziane rozporządzeniem (WE) 261/2004. Pomimo tego, że odszkodowanie od przewoźnika może trafić na nasze konto już po 4 tygodniach od zgłoszenia roszczenia, to zdarza się, że w przypadku braku pójścia na ugodę ze strony przewoźnika, okres ten może wydłużyć się nawet do kilku lat.

Odradzamy również dobrowolną rezygnację z rezerwacji. Linie lotnicze, jak np. LOT czy British Airways często zachęcają do tego, tymczasem gdy pasażer zrezygnuje z rezerwacji oznacza to, że zrzeka się prawa do odszkodowania.

Aby skutecznie egzekwować swoje prawa zachęcamy do uzyskania pisemnej informacji od operatora, potwierdzającej stan faktyczny (opóźnienie bądź odwołanie lotu) z podaniem powodu, jeszcze podczas pobytu na lotnisku. Do dochodzenia odszkodowania potrzebne będzie również potwierdzenie rezerwacji, bilet, a w przypadku, gdy linie nie zaoferowały hotelu, transportu czy wyżywienia, również rachunki dokumentujące te wydatki.

zaloguj się tutaj aby zostawić komentarz albo zarejestruj tutaj

Dzisiejszy strajk na lotniskach w Niemczech spowodował odwołanie 600 lotów

Jakie prawa mają pasażerowie?
27 marzec 2014

W wypadku akcji strajkowej niezależnej od linii lotniczej, a taki był dzisiejszy strajk na niemieckich lotniskach, pasażerom nie przysługuje odszkodowanie przewidziane Rozporządzeniem 261/2004. Mają oni za to inne prawa. Pasażerom należy się opieka w formie posiłków, transportu z lotniska do domu oraz zakwaterowania na czas oczekiwania na kolejny lot.
Z powodu strajku ponad 90,000 pasażerów nie mogło dzisiaj wylecieć z Niemiec.  Jeśli zrezygnowali z podróży, linia lotnicza ma obowiązek w ciągu siedmiu dni zwrócić im koszt biletu.  W przypadku kontynuacji podróży przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerom alternatywny przelot w jak najwcześniejszym terminie.  Zależne to jest oczywiście od ilości lotów przewidzianych na kolejne dni oraz ilości wolnych miejsc.

zaloguj się tutaj aby zostawić komentarz albo zarejestruj tutaj