FAQ

  • Dlaczego warto złożyć roszczenie przez Sky Legal?

    Sky Legal jest najstarszą firmą, która zajmuje się odzyskiwaniem odszkodowań od linii lotniczych, działającą na polskim  rynku.

    Jesteśmy kancelarią prawną, co wyróżnia nas z szeregu działających obecnie na rynku polskim podmiotów, które nie mają ekspertyzy prawnej jak również zaplecza prawników zdolnych do sądowego dochodzenia należności.

    Nasza reputacja i wysoka jakość pracy ma przełożenie na efektywność. Przewoźnicy traktują nas jak równego partnera, co zwiększa szybkość odzyskania odszkodowań. 

  • Ile mam czasu od zajścia zdarzenia do złożenia roszczenia?

    Rozporządzenie nr 261/2004 nie podaje terminów w jakich należy złożyć roszczenie o odszkodowanie do linii lotniczych. W takim wypadku ma zastosowanie prawo danego kraju. W Polsce jest to okres dwuletni na postawie Konwencji Warszawskiej oraz Montrealskiej. Zachęcamy jednak pasażerów do składania wniosków o odszkodowanie bezpośrednio po zajściu zdarzenia, kiedy pamięć jest świeża, a dokumenty mamy pod ręką.

  • Jakie są podstawowe prawa pasażerów na podstawie Rozporządzenia nr 261/2004?
    Rozporządzenie nr 261/2004 przewiduje, w zależności od rodzaju problemów z lotem, następujące podstawowe prawa dla pasażerów: odszkodowanie, alternatywny przelot, opieka w formie wyżywienia, napojów, zakwaterowania i transportu, ewentualnie zwrot kosztów wydanych na wyżywienie, napoje, zakwaterowania czy transport.
  • Czy mogę złożyć roszczenie w imieniu osób trzecich?
    Tak, roszczenie możesz złożyć w imieniu osób, dla których była zrobiona rezerwacja - pod warunkiem, że osoby te wyrażają na to zgodę. Często zarządy firm składają roszczenie w imieniu pracowników.
  • Jakie dokumenty są potrzebne do uzyskania odszkodowania?

    Aby uzyskać odszkodowanie, potrzebne będzie potwierdzenie rezerwacji na dany lot oraz rachunki, jeżeli pasażer zgłasza wniosek o zwrot kosztów. 

  • Ile kosztuje złożenie roszczenia do linii lotniczych za pośrednictwem Sky Legal?

    Złożenie roszczenia przez Sky Legal jest całkowicie bezpłatne. W momencie odzyskania odszkodowania w imieniu pasażera pobieramy prowizję w wysokości 25% wartości odszkodowania oraz opłatę administracyjną w wysokości 25 euro. Podane kwoty są kwotami netto.

  • Jak długo trwa proces egzekwowania praw pasażerów?

    W zależności od linii lotniczych proces egzekwowania praw pasażerów trwa od kilku do kilkunastu miesięcy. Czasem zdarzają się sytuacje gdy uzyskujemy odszkodowanie w ciągu kilku dni, czasem ten proces jest znacznie wydłużony. 

  • Co się dzieje po złożeniu roszczenia?

    Bezpośrednio po złożeniu roszczenia przesyłamy pasażerowi maila z informacją, że roszczenie zostało przyjęte. Po weryfikacji roszczenia, następuje proces egzekwowania praw pasażera od linii lotniczych. Gdy odzyskamy odszkodowanie, kontaktujemy się z pasażerem informując jaka kwota została odzyskana i przekazujemy odszkodowanie, pomniejszone o prowizję na konto pasażera. W przypadkach, gdy przewoźnik odmawia wypłaty odszkodowania kierujemy sprawę na drogę sądową.

  • W jakich sytuacjach mam prawo do odszkodowania?

    Pasażerowie mają prawo do odszkodowania w przypadku odwołania, opóźnienia lotów lub odmowy przyjęcia na pokład.

    Aby dowiedzieć się czy odszkodowanie Ci się należy, złoż roszczenie na naszej stronie internetowej.

  • Jak często pozywacie przewoźników?

    Odpowiedź na to pytanie zależy od przewoźnika. Są linie lotnicze, które rzetelnie rozpatrują reklamacje i wypłacają odszkodowanie gdy owo jest należne, inne zwlekają i tych przewoźników pozywamy regularnie.

  • Skąd mogę zasięgnąć informacje o statusie mojej sprawy?

    Osoba odpowiedzialna za Twoje roszczenie będzie Cię informowała o postępach w sprawie.  Możesz również sprawdzić status swojego roszczenia logując się do swojego konta na naszym portalu.